Ofte stilte spørsmål

Hvorfor må jeg lese av måleren ?
Måleren må leses av i forbindelse med avregning for at du skal få korrekt faktura. Hvis vi mangler måleravlesning, så blir forbruker stipulert.
Måleravlesninger skal i utgangspunktet meldes til netteier, men vi som kraftleverandør kan hjelpe deg med å melde inn denne.
Måleravlesning kan også registreres vi "min side".
Men fortvil ikke, innen 1. januar 2018 skal alle målere være byttet ut og vi får målerstand automatisk fra netteierne.

Hvor ofte kommer det faktura fra JotunKraft AS?
De fleste kundene våre mottar faktura annenhver måned, og blir avregnet 1. januar, 1. mars, 1. mai, 1. juli, 1. september og 1. november.
Vi har også mulighet for å avregne kundenen våre på månedlig basis. Ta kontakt om du ønsker hyppigere avregning.

Hvor finner jeg Pin-kode til min side?
Pin-koden finner du på alle fakturaer vi har sendt deg.

Hva er leveringsplikt?
Leveringspliktig kraft er kraft som netteier er pliktig til å levere fram til du har valgt kraftleverandør.
Leveringsplikt er generelt priset litt over vanlige kraftleveranser for at kunden skal har en insentiv til å finne seg en kraftleverandør.
Ta kontakt med oss for tilbud på kraftleveranse.

Kan jeg får betalingsutsettelse på faktura?
Send oss en epost: firmapost@jotunkraft.no eller ring oss på tlf 61 36 75 40, så ordner vi betalingsutsettelse.

Hvilken kraftavtale anbefales det til meg?
Dette vil være avhengig av forbruket ditt.
Send oss en epost: firmapost@jotunkraft.no eller ring oss på tlf 61 36 75 40, så kan vi gi deg bedre rådgivning.
Strømpris-portalen har også informasjon om forskjellige kraftavtaler.

Hva er elsertifikat?
Elsertifikat er innført fra 01.01.2012 for å bidra til økt produksjon av kraft fra fornybare energikilder. Kraftleverandøren er pålagt å kreve inn dette på vegne av staten.
Kostnad til elsertifikat inngår som en del av vårt påslag.